Antalya da ikili eğitim eziyeti devam ediyor
Plan ve Bütçe Komisyonu üyesi CHP Antalya Milletvekili Av. Cavit ARI; Antalya Melahat Faraçlar İlkokulu ve Ortaokulu’nda ikili eğitim ve öğretimden kaynaklı öğrenci, öğretmen ve velilerin yaşadığı sorunları TBMM’ye verdiği sordu önergesiyle Milli Eğitim Bakanı Yusuf TEKİN’e sordu.
Av. Cavit ARI önergesinde; “Antalya’nın tamda merkezinde Meydankavağı Mahallesinde, Narenciye’nin hemen yanında, Kırcami yolunda bulunan okul, Melahat Faraçlar İlkokulu ve Melahat Faraçlar Ortaokulu olarak ikili eğitime devam etmektedir.
Sayın Milli Eğitim Bakanı ikili eğitimi sona erdirdik derken Antalya’nın merkezinden henüz bu sorunun çözülemediği ortadadır.
Daha önce tekli eğitim verilen bu okulda, 2012 yılından bu yana çocukların velilerin, öğretmenlerin eziyeti her geçen gün artarak devam ediyor. 13/06/2012 tarihinde okulların dönüştürülmesi ile birlikte okul Melahat Faraçlar İlkokulu ve Melahat Faraçlar Ortaokulu olarak ikili eğitim ve öğretim vermeye başlamıştır” dedi.
MELAHAT FARAÇLAR İLKOKULU VE ORTAOKUL’NDA DERSLER SAAT 07:50 DE BAŞLIYOR, SAAT 18;40’DA BİTMEKTEDİR.
Av. Cavit ARI; “Melahat Faraçlar Ortaokulu’nun yaklaşık 840 öğrencisi, İlkokulu’nun ise 900 öğrencisi bulunmaktadır.
Ortaokul öğrencileri sabahın karanlığında 07.50’de derse başlıyor ve öğlen 13:40’a dersleri kadar sürüyor. Sonrasında ise ikili eğitim gereği İlkokul ’da ise ders saati 13:40’ta başlamakta ve ders akşam karanlığında 18:40’da bitiyor. Antalya’mızda bu şekilde eğitim ve öğretim yapmakta olan iki, üç okul daha bulunmaktadır” dedi.
İKİLİ EĞİTİM NETİCESİNDE ÖĞRENCİLER VE ÖĞRETMENLER HEM SAĞLIK HEM DE GÜVENLİK AÇISINDAN BU SÜREÇTEN OLUMSUZ ETKİLENMEKTEDİRLER.
Av. Cavit ARI; “İkili eğitim ve öğretimin normal sürdürülen eğitim ve öğretime göre birçok olumsuz yönü beraberinde getirmektedir. İkili eğitim ve öğretim yapan okullarda öğrencilerin sabah kahvaltı yapamaması ve teneffüs sürelerinin kısa olması nedeniyle sağlıklı beslenememesi, öğrencinin okulda az kalması, eğitimin sıkıştırılmış olması, derslere karşı motivasyonun düşük olması gibi birçok sorun doğabilmektedir.
Öğretmenler ise teneffüs sürelerinin kısa olması nedeniyle fizyolojik olarak hazır olmadan derse başlamasından dolayı öğretmenlerin verimliliğinin düştüğü ayrıca İkili öğretim yöneticilerin fazla çalışma süreleri ve okulun kalabalık olmasından dolayı azda olsa tükenmişlik yaşamaktadırlar.
İkili öğretim yapan okulların çok erken açılması ve çok geç kapanması nedeniyle öğrenciler ve öğretmenler hem sağlık hem de güvenlik açısından bu süreçten olumsuz etkilenmektedirler.
ŞEHİT MUHAMMET OĞUZ KILINÇ ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ BİNASI; MELAHAT FARAÇLAR İLKOKULU VE ORTAOKUL’UNUN YÜKÜNÜ ALARAK ÖĞRENCİ VE ÖĞRETMENLERİMİZE NEFES ALDIRABİLİR.
Av. Cavit ARI; “ Bu sorunun acil çözüme kavuşturulması ve önümüzde ki 2024-2025 eğitim öğretim döneminde tekli eğitime geçilmesi gerektiği çok açıktır. Sorunun çözümü için bölgede yeni bir okulun yapılması şarttır.
Ancak yeni okulun yapımı sürecinin uzun süreceği dikkate alındığında en hızlı çözümün okul yakınında bulunan ve daha önce özel okul olması ve fiziki koşullarının da gayet iyi olması sebebiyle, 250 öğrencisi ile 30 derslikte eğitime devam eden Şehit Muhammet Oğuz Kılınç Anadolu İmam Hatip Lisesi’nin kullanılmasıdır.
Şehit Muhammet Oğuz Kılınç Anadolu İmam Hatip Lisesi’nin çoğu sınıfların boş ve binanın eğitime uygun olması sebebiyle Melahat Faraçlar İlkokul veya ortaokul kısmı buraya kaydırılarak tam zamanlı eğitime geçilmesi mümkündür. Böylece hem Melahat Faraçlar İlkokulu ve ortaokulu ikili öğretimden ve bunun yaratmış olduğu sorunlardan kurtulabilir, hem de mevcut Şehit Muhammet Oğuz Kılınç Anadolu İmam Hatip Lisesi binası daha fonksiyonel bir şekilde kullanılmış olur” dedi
Av. Cavit ARI; “Sonuç olarak ise taşınılacak okul çocuklarımıza, gençlerimize ve öğretmenlerimize rahat bir nefes aldırmış olacaktır” diyerek Milli Eğitim Bakanı Yusuf TEKİN’e vermiş olduğu önergesiyle sorularını ve talebini iletti.