İhanet ve taraf olmak
Siyaset bir araçtır. Hangi siyasi partide olursanız olun siyasetin bir araç olduğu gün gibi ortadadır. Bunu ben söylemiyorum siyasetin tam içindeki argümanların yorumudur.
Ne için araç?
Kime göre araç?
Kim için araç ?
Siyaset yapmadım ancak siyaset yazdım. Çok yazdım. Taraf tutmadan yazdım, tarafsızlığımı koruyarak yorumladım. Birileri için çok yazmışlığımız olmuştur. Diğerleri için az yazmışlığımızın nedenleri muhakkak vardır. Ancak yine de kimseyi kırmadan, incitmeden değerlerimizi koruyarak, değer yargılarımıza sahip çıkarak. Özellikle kentimizin kurumlarına yapılan saldırılarda kurumlarımızın hep yanında oldum. Milli Eğitim Müdürlüğümüzün bir dönem eğitim kadrolarında yaşanan çirkin davranışları Türkiye gündemine düşmüşken Kurumumuzun daha fazla yıpranmaması için destek verdim yanlarında oldum, Antalya’nın kurumlar arası güçlü kimliğini ortaya koyan açıklamalarda bulundum. Böyle de olmalı. Düşmüşe tekme atmak kolaydır. Düşmüştür yerdedir. Gelen gidenin vurması kolaydır.
Antalya Esnaf Odaları Birliği yeni başkanını seçmek için bir kez daha sandık başına gidiyor. Son 1 ay da kurumun yıpratılması için yapılan yorumlar, kimi yayın kuruluşlarının saldırgan tutumları davranışları battı çıktı köprüsü havası yaratılıyor. Oysa Adlıhan Dere Başkanlığında yürütülen çalışmalarda esnafın memnuniyeti yüksek ve tercih noktasında işaret ettiği tek aday olduğu açık bir şekilde ortadayken…
Kimilerinin davranış bozuklukları, Truva Atı içindekiler misali hareket ediliyor olması ne mertliğe, ne seçim atmosferi ve düsturu ile bağdaşır. Antalya birileri için çok büyük bir coğrafya gibi görülüyorsa da hayatın bir avuç alanda döndüğü herkesin birbirini tanıdığı bildiği, selamlaştığı alışveriş yaptığı bir şehirdir. Böyle olunca da söylenecek sözler, davranışlar önemlidir. Yanlış bir söz ve davranış sonrasında başını yerden kaldıramaz bir duruma getirir bunları hayasızca konuşanlar için.
Herkesin bir tarafı olduğu ve taraf tuttuğu siyasetçinin tarafını gösterip parti değiştirdiği, yaptığının doğru olduğunu böbürlene böbürlene dolaştığı günlerde Adlıhan Dere Başkanın görev aldığı günden itibaren duruşu ve sağduyusu, memleket insanı olmanın özgünlüğü, esnaf üyelerine oda yönetimlerine olan davranışı yaklaşımı kıskanıldığı açık bir şekilde görülmüştür. Kıskananların, koltuk derdine düşüp acayip acayip yorumlar ile kafa karıştırmayı marifet sayanlar bugüne kadar esnaf için birlik için yapılan hizmetleri görmezden gelerek adeta ‘Savaşta herşey mübahtır’ anlayışı ile yol arkadaşlığı yapmış bir yöneticinin otururken çocukların çocukça yaptığı “Altından koltuğunu çekme oyunu” gibi çirkin bir davranış içinde girmiş olması affedilir gibi değil. Yol arkadaşı demek, yol da birlikte yürüdüğün dava arkadaşı, omuz verdiğin destek verdiğin, birlikte herşeyi paylaşarak yürüyüşe anlam kattığın insanların bir anda ihanet ve ihtiras içinde bulunarak bu yol arkadaşlığını çirkin oyunlarla söylemlerle, kirletmeye çalışmanın ta kendisi olur aslında..
Adlıhan Dere Başkanın birlik iradesindeki çaba ve gayreti asla yadsınamaz. Yürüttüğü çalışmalar verdiği hizmetler omuzlarında madalyadır. Hiçbir şey yapmamış, ne yapacağını bile anlatamayanlar hırslarının ve ihtiraslarının anaforunda yok olup gidecektir. Kazanan Antalya olacak, Kazanan yine doğru tercih olacaktır. Adlıhan Dere’yi ne olursa olsun yok sayarak üslup ve tarz bozukluğu yaparak seçim kazanmayı hesaplayanlar yaptıkları işlem sonucunun yanlış çıktığını kağıtlar toplandığında görecektir. Bu yüzdendir ki Esnaf Odaları Birliği siyasi partilerde ki anlayış işleyişi gibi bir araç değil, esnaf için bir amacı olan kurumdur. Esnafın menfaati, kazancı, kazanımı, ülke ekonomisinde ki yeri, konumu, değerler ve değer yargılarımızın özümüz, sözümüzün bir kimliği kurumdur. O yüzden Esnaf Odaları Birliği seçimlerini siyasi parti davranış şekillerine benzetmeye çalışarak yarışa kalkmak yarışı çirkinleştirmeye çalışmak bunu yapanların çirkinliği olarak anılır ve amacına da ulaşaması da mümkün değildir. Evet Adlıhan Dere’den taraf olmak esnaftan taraf olmak, esnafın sorunlarına çözüm bulunulmasına taraf olmaktır, Antalya’nın ekonomide esnafın yeri ve konumunun güçlü kılmasına taraf olmaktır. Tarafım çünkü Adlıhan Dere iyi adamdır, memleketin güçlü ve etkin bir kimliğine sahip aynı zamandaherkesin de bir ağabeyidir. Ne güzel ne güzel…