Bi-Fikir KAP’ta 6. Kez Ödüllendirildi
Anadolu Grubu, Gençlerin Yenilikçi Fikirlerini Ödüllendirmeye Devam Ediyor
Anadolu Grubu’nun inovasyon platformu Bi-Fikir kapsamında, üniversite öğrencilerinin yenilikçi projelerini hayata geçiren Bi-Fikir KAP’ın 6. yılında kazananlar belli oldu. Finale yükselen 10 proje arasından Migros Akıllı Şef birinci, AGCharge ikinci, Enature ise üçüncü oldu. Başarılı projeler alanına göre Anadolu Grubu şirketlerinde uygulamaya alınma fırsatı elde etti.
Anadolu Grubu’nun, üniversite öğrencilerinin yenilikçi ve yaratıcı fikirlerini hayata geçirme hedefiyle düzenlediği Bi-Fikir KAP (Kariyerini Anadolu Grubu’nda Planla), bu yıl 6. kez düzenlendi. Anadolu Grubu’nun inovasyon programı Bi-Fikir kapsamında, üniversite öğrencilerinin projeye dahil edilmesiyle hayata geçirilen Bi-Fikir KAP’ın 6. final etkinliği Anadolu Grubu Genel Merkezi’nde gerçekleştirildi. Etkinliğe, Anadolu Grubu üst yönetimi, üniversite öğrencileri ve mentorlar katıldı. Etkinlikte, yarı finali başarıyla tamamlayarak finale kalan 10 projenin sunumu yapıldı. Bu yılın birincisi Migros ile eşleştirilen Akıllı şef, ikincisi Anadolu Isuzu ile eşleştirilen AGCharge, üçüncüsü Anadolu Efes ve Migros ile eşleştirilen Enature oldu. Birinci 60 bin TL, ikinci 40 bin TL ve üçüncü 30 bin TL ile ödüllendirildi.
Anadolu Grubu İcra Başkanı Burak Başarır, gençlere yapılan yatırımların, gelecek için atılan en değerli adımlar olduğunu vurguladı. Başarır, “Anadolu Grubu’nun yenilikçi ve girişimci ruhunun en önemli simgelerinden biri olan inovasyon programımız Bi-Fikir’de hem grup çalışanlarımızın hem de üniversiteli gençlerimizin fikirleriyle değer üretmeye devam ediyoruz. 6 yıl önce programımızın üniversite öğrencilerine açılmasıyla başlayan Bi-Fikir KAP, gençlerden büyük ilgi görüyor. Sadece bu yıl 530 proje önerisi geldi. Ortak aklımıza katılan her fikre, her projeye büyük değer veriyoruz. Anadolu Grubu olarak geleceğimiz için üretmeye ve bu konuda gençlerimizi de teşvik etmeye devam edeceğiz” diye konuştu.
6 yılda 1604 proje başvurusu geldi
Bi-Fikir KAP’a 6 yılda, Türkiye’deki 194 üniversitenin 353 bölümünde okuyan öğrencilerden toplamda 1604 proje önerisi geldi. Programa katılan 10 öğrenci grupta staj ve işe alım fırsatı yakalarken, 9 proje de uygulamaya alındı. Programa bu yıl üniversite öğrencilerinden 530 öneri geldi. Üniversite öğrencilerinin fikirleri www.kap.bi-fikir.com adresi üzerinden toplandı. Anadolu Grubu şirketlerinin projeler ile ilgili görüşleri alınarak yarı finale yükselen 20 proje arasından seçilen 10 proje önerisi inovasyon kampına katılmaya hak kazandı. İnovasyon kampı kapsamında, ilgili projelerin ekip üyelerine, müşteri analizi, fikir hayata geçirme, pazarlama ve prototipleme konularında eğitimler verildi. Seçilen projeler için, ilgili şirketlerden konusunda uzman mentorlar atandı. Bu sürecin ardından 10 ekip, Bi-Fikir KAP finalinde yarışmaya hak kazandı. Finalde gerçekleştirilen sunumlar sonrasında, Anadolu Grubu şirketlerinden jüri üyelerinin değerlendirmeleri sonucu en başarılı üç proje belirlendi.
Anadolu Grubu Hakkında
Anadolu Grubu, “Anadolu’yu dünyaya, dünyayı Anadolu’ya bağlayan yıldız” olma vizyonuyla bugün 20 ülkede, 80’den fazla şirketi, 90’dan fazla üretim tesisi, 6 Ar-Ge merkezi ve 100.000 çalışanı ile faaliyetlerini bira, meşrubat, perakende, tarım, otomotiv, kırtasiye ve enerji olmak üzere 7 sektörde sürdürüyor. 1950 yılında Yazıcı ve Özilhan aileleri tarafından kurulan Grup, hem rakamsal verileri ve üretim gücü hem de geliştirdiği ve içinde yer aldığı projelerle Türkiye ekonomisinin en büyük itici güçlerinden biri konumundadır. AB InBev, The Coca-Cola Company, Faber-Castell, Isuzu, Kia, Honda, Honda Marine, Kohler, Johns Hopkins Medicine gibi alanlarında dünyanın önde gelen isimleri olan markalarla ve şirketlerle kurduğu ortaklıklarla çok uluslu ve girişimci bir grup olma misyonu doğrultusunda hareket ediyor. Grubun 2023 yılı cirosu 375,6 milyar TL olarak gerçekleşirken, toplam aktif büyüklüğü 391,8 milyar TL oldu.
Çevresel, sosyal ve kurumsal yönetişim kapsamındaki çalışmalarını, Anadolu’dan Yarınlara sürdürülebilirlik stratejisi ile Doğanın, İşin ve İnsanın “yarını” değer alanlarında yönetiyor. Sosyal sorumluluk anlayışı çerçevesinde tarım, eğitim, sağlık, spor, kültür-sanat ve turizm gibi pek çok alanda çalışmalar yapan Grup, sosyal kuruluşları Anadolu Vakfı, Anadolu Sağlık Merkezi Hastanesi ve Anadolu Efes Spor Kulübü ile topluma katkılarını duyarlılıkla gerçekleştiriyor.
Global markalar ve çok uluslu şirketlerle ortaklık kültürü, markalı tüketici ürünlerindeki uzmanlığı, geniş bir coğrafyada güçlü bir bölgesel oyuncu olarak sahip olduğu deneyim ve güçlü kurumsal yönetim anlayışıyla, Anadolu Grubu faaliyette bulunduğu her alanda sürdürülebilir bir anlayışla değer katarak hızlı ve sağlıklı büyümesini devam ettiriyor